- vedenie personálnej agendy ako podkladu k spracúvaným mzdám v informačnom systéme
- vedenie evidencie pre potreby sociálneho a zdravotného poistenia
- súčinnosť s klientom pri komunikácii
– s úradmi SR (daňový úrad, sociálne a zdravotné poisťovne, DDP, …),
– s príslušnými orgánmi a organizáciami kontroly (daňová, ÚP, poistenia) - vystavovanie potvrdení pre zamestnancov
- spracovávanie pravidelných mesačných reportov podľa dohody
Spracovanie miezd
Payroll Outsourcing
Hľadáte riešenie, ktoré Vám zabezpečí bezpečné, jednoduché a spoľahlivé spracovanie mzdovej agendy?
Lugera poskytuje kvalitný a včasný payroll servis, vrátane detailných reportov a administratívnej pomoci – kedykoľvek ho potrebujete.

A. Personálna agenda
B. Proces a obsah spracovania mzdovej agendy
- dodanie všetkých podkladov potrebných pre registráciu zamestnancov (PZ, osobný dotazník, informácie o invalidite, dôchodkoch, exekúcii, zrážkach zo mzdy, daňovom bonuse, vyhlásenia na uplatnenie nezdaniteľnej časti základu dane,..)
- dodanie klientom skontrolovanej a schválenej správnosti dochádzky zamestnancov klienta z dochádzkového systému podľa vopred dohodnutého formátu na import dát
- dodanie všetkých podkladov potrebných pre mesačné spracovanie miezd (zmeny vo vstupných dátach zamestnanca, mesačné bonusy, zrážky, finančné príspevky na stravu a iné, podľa dohodnutých podmienok u zamestnávateľa a prípadne podľa dohodnutých podmienok v Kolektívnej zmluve)
- kontrola úplnosti dodaných vstupov a dokladov objednávateľom a ich zaslanie spracovateľovi miezd do vopred určeného termínu
Čo zahŕňa spravovanie mesačných výstupov?
Spracovanie výstupov mesačných miezd objednávateľovi zahŕňa:
- mzdová rekapitulácia ako podkladu pre zúčtovanie miezd
- hromadné príkazy na úhradu miezd, odvodov a zrážok
- výplatné pásky zamestnancov – pdf formát a elektronické výplatné pásky zamestnancom
- odosielanie mesačných výkazov do sociálnej poisťovne a zdravotných poisťovní
- odosielanie mesačných prehľadov o zrazených a odvedených preddavkoch na daň
- odosielanie ročného hlásenia o vyúčtovaní dane zo závislej činnosti
- odosielanie pravidelných výkazov pre štatistiku týkajúcich sa miezd
- zostavu nákladov na nevyčerpanú dovolenku a iné mesačné reporty podľa dohody
Aké sú všeobecné termíny spracovania?
Termíny spracovania – všeobecne:
- objednávateľ dodá podklady na spracovanie miezd najneskôr do 3. pracovného dňa nasledujúceho mesiaca za predchádzajúci mesiac, písomnou formou (emailom)
- poskytovateľ najneskôr do 8. pracovného dňa / najskôr po 3 pracovných dňoch od zaslania kompletných podkladov objednávateľom zašle spracované podklady pre vyplatenie miezd pracovníkov a pre úhrady ostatných odvodov
- doručenie výplatných pások: do 10. pracovného dňa v nasledovnom mesiaci (podľa požiadavky klienta)
- odovzdanie príkazu k úhrade miezd a odvodov: do 10. pracovného dňa v nasledovnom mesiaci (podľa požiadavky klienta, smerom k výplatnému termínu)
- informácie o nástupe nových zamestnancov zašle objednávateľ najneskôr 2 pracovné dni pred nástupom, informácie o ukončení pracovného pomeru najneskôr na 2. deň od ukončenia, a iné informácie o zmene stavu zamestnancov do 2 pracovných dní.
Ako prebieha vzájomná komunikácia?
Komunikácia:
- klient určí zodpovednú osobu na svojej strane ohľadom komunikácie osobných a mzdových dát zamestnancov podľa platných zákonov
- personálnu a mzdovú agendu vykonávame v IS Human
- užívateľský prístup k údajom vedenia mzdovej agendy je možné zabezpečiť vzdialenou pracovnou plochou u klienta (Remote Desktop-RDP)
- RDP umožňuje prístup do modulu personalistika v mzdovom a personálnom SW HUMAN, ktorý je umiestnený na serveri poskytovateľa. To znamená, že pracovníci klienta môžu v uvedenej aplikácii:
- prezerať a zapisovať nové osobné údaje
- aktualizovať existujúce údaje
- lokálne tlačiť a exportovať údaje
- využívať tlačové výstupy a existujúce zostavy
- samostatne, prípadne s podporou poskytovateľa vytvárať nové zostavy
- Poskytovateľ zabezpečí podmienky pre vzdialený prístup pracovných staníc PC zákazníka.
Aké sú výhody outsourcingu?
Výhody outsourcingu
Najväčšou prednosťou nami ponúkaného riešenia je poskytnutie dlhoročných skúseností v oblasti outsourcovania vedenia mzdovej agendy, zníženie nákladov na nižšie uvedené činnosti a v neposlednom rade diskrétnosť v odmeňovaní jednotlivých zamestnancov.
Outsourcovaním uvedených oblastí je možné podstatne znížiť alebo úplne eliminovať náklady za nasledovné položky:
- mzdové náklady a náhrady pracovníkov mzdového, personálneho a náborového oddelenia
- náklady spojené s pracovným miestom (zariadenie, energie, …)
- vzdelávanie a rozvoj pracovníkov
- softvér a licencie (pravidelný update, customizácia)
- IT infraštruktúra – administrácia a údržba
- nahraditeľnosť a zaškoľovanie nových pracovníkov
- administratívne a kancelárske náklady (telefónne účty, papier, toner, …)
Externé spracovanie miezd
Payroll Outsourcing
Máte záujem o približnú kalkuláciu pre službu Payroll Outsourcing? Máte otázky, ktoré sme ešte nezodpovedali?